Atenționare meteorologică COD GALBEN 17.04.2025-18.04.2025

Măsuri de prevenire a incendiilor la obiective de cult cu prilejul Sfintelor Sărbători de Paști
Sărbătoarea Învierii este una dintre cele mai mari evenimente ale vieții noastre creștine. În incinta mânăstirilor și în biserici, se adună, cu acest prilej, în număr mare, enoriași, pentru a participa la toate manifestările și momentele specifice. Din cauza acestor aglomerări și în condițiile utilizării focului deschis sub diferite forme, există riscul producerii de incendii care pot avea consecințe foarte grave, atât asupra vieții participanților, cât și pentru construcțiile sau amenajările exploatate pe timpul ritualurilor sărbătorii religioase.
Pentru ca aceste lăcașuri să fie ocrotite de furia focului, se impun luarea urmatoarelor măsuri de apărare împotriva incendiilor:
-
limitarea accesului credincioșilor în incintă peste capacitatea bisericii, în scopul evitării producerii panicii în caz de accidente;
-
confecționarea unor stative metalice pentru depunerea lumânărilor aprinse și amplasarea acestora la distanțe corespunzătoare față de elementele combustibile din construcția bisericii;
-
stingerea lumânărilor la terminarea slujbei religioase și depunerea lor în afara bisericii, în locuri special amenajate;
-
supravegherea permanentă de către o persoană special desemnată a zonelor în care se folosesc surse de foc deschis, altor mijloace de încălzire, pe toată durata funcționării lor, stingerea focurilor ori scoaterea de sub tensiune a aparatelor electrice și de încălzit, înainte de părăsirea și încuierea bisericii;
-
interzicerea depozitării materialelor combustibile în poduri și balcoane și amenajarea unor spatii corespunzătoare pentru păstrarea lor;
-
verificarea înaintea manifestărilor cu public numeros de către personal specializat a instalațiilor electrice și de paratrăsnet, precum și a coșurilor de evacuare a fumului;
-
dotarea lăcașurilor de cult cu mijloace de intervenție pentru stingerea incendiilor și menținerea acestora în stare de funcționare;
-
marcarea vizibilă a ieșirilor și menținerea liberă a acestora pentru evitarea producerii de accidente;
-
aducerea la cunoștința enoriașilor, la începutul și pe timpul desfășurării slujbelor religioase, a măsurilor de protecție antiincendiu specifice, îndeosebi a celor privind utilizarea focului deschis și evitarea supraaglomerărilor;
-
aplicarea imediată și cu hotărâre, în faza incipientă, a măsurilor de lichidare a oricăror începuturi de incendiu izbucnite în zonă.
-
În cazul apariției unei situații de urgență aveți obligația să anunțați Inspectoratul pentru Situații de Urgență prin Sistemul National Unic pentru Apeluri de Urgență – 112.
Sărbători fericite!
Nr.13168/07.04.2025
Anunț public,
privind dezbaterea publică a propunerii de plan de calitate a aerului pentru Orașul Rovinari pentru perioada 2023-2027
Unitatea Administrativ Teritorială-Oraș Rovinari, titular al planului de calitate a aerului pentru Orașul Rovinari, anunță publicul asupra dezbaterii publice privind propunerea de elaborare a planului de calitate a aerului pentru Orașul Rovinari, care va avea loc la sediul Unitații Administrativ Teritoriale-Oraș Rovinari, str. Florilor nr.2, Județul Gorj, în data de 22.05.2025, începând cu ora 1400.
Propunerea de elaborare a planului poate fi consultată la sediul Unității Administrativ Teritoriale-Oraș Rovinari str. Florilor nr.2, Județul Gorj şi la sediul Angenției pentru Protecția Mediului Gorj, str. Unirii nr.76, de luni pâna joi, între orele 9-14 și vinerea între orele 9-12 precum și la urmatoarele adrese de internet www.primariarovinari.ro și office@apmgj.anpm.ro.
Publicul poate transmite în scris comentarii/întrebări/opinii privind propunerea amintită la sediul sediul Unității Administrativ Teritoriale-Oraș Rovinari, la registratură, strada Florilor, nr.2. Județul Gorj, până la data de 22.05.2025.
D I S P O Z I Ț I A NR. 365 privind delimitarea secțiilor de votare la nivelul orașului Rovinari, județul Gorj, în vederea organizării și desfașurării alegerilor pentru Președintele României în anul 2024

Primăria Orașului Rovinari a demarat implementarea proiectului „CONSTRUIRE PARC FOTOVOLTAIC PENTRU CONSUM PROPRIU ORAS ROVINARI”, cod SMIS 315218. Proiectul are o valoare totală de 3.407.075,57 lei din care 2.890.066,33 lei sunt sume nerambursabile (grant) finanțate din Fondul pentru Modernizare. Valoarea asigurată de beneficiar este de 517.009,24 lei.
Obiectivul proiectului este creșterea capacității de producție de energie din surse regenerabile, prin construirea unui parc fotovoltaic de către Orașul Rovinari, în vederea asigurării unei ponderi cât mai mari din necesarul de energie electrică al acestuia.
Instalația parcului fotovoltaic va fi compusă din 888 de panouri solare cu o putere maximă totală (curent continuu) de 523,92 kW. Puterea invertoarelor instalate va cumula 450 kW. Energia produsă de parcul fotovoltaic înființat prin proiect, estimată la 656,10 MWh anual, va fi utilizată pentru a asigura minim 95% din consumul propriu de energie electrică și scăderea proporțională a cheltuielilor bugetare aferente.
Termenul de finalizare a proiectului este 26 ianuarie 2026.
Mai multe informații se pot obține accesând comunicatul de presă de lansare a proiectului <<https://www.national.ro/0pp/comunicat-de-presa-primaria-orasului-rovinari-842707.html/ >> sau utilizând datele de contact indicate în textul comunicatului.
Nr.12237/31.03.2025
ANUNȚ,
privind modalitatea de înregistrare și plată pentru persoanele fizice și juridice prin intermediul platformei electronice www.ghiseul.ro
Persoanele fizice și juridice cu domiciliul/domiciliul fiscal sau care dețin proprietăți pe raza UAT oraș Rovinari pot achita obligațiile fiscale ce le revin și prin intermediul Sistemului Național Electronic de Plată – GHISEUL.RO.
În acest sens, persoanele/firmele interesate care doresc să achite taxele și impozitele folosind această modalitate de plată, trebuie să se înregistreze în platforma informatică și să înainteze Biroului Impozite și Taxe din cadrul Primăriei orașului Rovinari o solicitare însoțită de următoarele documente:
Pentru persoane fizice:
-
copie carte identitate.
Pentru persoane juridice:
– copie certificat de înregistrare al societății;
– copie carte de identitate administrator;
– o adresa de e-mail validă.
Solicitările pot fi transmise la adresa de e-mail itl@primariarovinari.ro sau pot fi depuse la registratura UAT oraș Rovinari, str. Florilor, Nr.2.
Primar, Întocmit,
Robert-Dorin Filp Roxana Elena Constantinescu
Nr.12257/31.03.2025
ANUNȚ
Având în vedere prevederile art.185 alin. (1) din Legea nr. 207/2015, privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare:
,,La cererea temeinic justificată a contribuabilului, organul fiscal local poate acorda pentru obligațiile fiscale restante următoarele înlesniri la plată:
-
b) scutiri sau reduceri de majorări de întârziere.
Astfel, prin proiectul inițiat de către Primarul orașului, dl. Robert Dorin Filip, Consiliul Local al orașului Rovinari a aprobat prin HCL Nr. 46/26.03.2025, scutirile la plata majorărilor de întarziere aferente obligațiilor bugetare constând în impozite și taxe locale, redevențe și chirii datorate bugetului local de către persoanele fizice.
Prin scutirea la plata majorărilor de întârziere aferente obligațiilor bugetare constând in impozite și taxe locale, redevențe și chirii datorate bugetului local de către persoanele fizice, se obțin o serie de avantaje de către contribuabilii aflați in această situație.
Mai multe informații se pot obține la biroul I.T.L. din cadrul Primăriei orașului Rovinari, str. Florilor, Nr.2 și la numărul de telefon 0253/371095, interior 106.
Primar, Întocmit,
Robert-Dorin Filip Roxana Elena Constantinescu
DISPOZIȚIA NR.260 privind stabilirea locurilor speciale pentru afisajul electoral pentru alegerile pentru președintele României din anul 2025

Materiale de prezentare proiecte finanțate prin(POAD) -Programul Operațional Ajutorarea Persoanelor Defavorizate 2014-2020 , proiecte finalizate și aflate în perioada de sustenabilitate



Nr.9206/03.03.2025
Anunț public,
privind elaborarea Planului de calitate a aerului pentru Orașul Rovinari
Unitatea Administrativ Teritorială-Oraș Rovinari, titular al Planului de calitate a aerului pentru Orașul Rovinari, anunță publicul interesat asupra inițierii procesului de elaborare a Planului de calitate a aerului pentru Orașul Rovinari.
Publicul are dreptul de a participa la procesul de luare a deciziilor privind planul menționat.
Propunerea de plan poate fi consultată în format fizic la sediul Unitații Administrativ Teritoriale-Oraș Rovinari, str. Florilor nr.2, Județul Gorj, de luni până vineri, între orele 08:00-16:00 și la sediul Angenției pentru Protecția Mediului Gorj, str. Unirii nr.76, de luni pâna joi, între orele 09:00-14:00 și vinerea între orele 09:-12:00.
Comentariile, întrebarile sau opiniile pot fi transmise în scris, la sediul Unității Administrativ Teritoriale-Oraș Rovinari, strada Florilor, nr.2, Județul Gorj, sau la adresa de email office@primariarovinari.ro pâna la data de 05.04.2025.

ANUNȚ
Având în vedere numărul mare de arderi de vegetație uscată înregistrate în cursul anului 2024, precum și cele înregistrate în ultima perioadă, ca urmare a lucrărilor agricole de primăvară, vă solicităm să luați toate măsurile de prevenire și supraveghere în vederea stopării acestui fenomen.
Din acest motiv, vă reamintim faptul că protecția mediului constituie o obligație a tuturor persoanelor fizice și juridice, în care scop nu ard miriștile, turbările, litiera pădurii, stuful, tufărișurile sau vegetația ierboasă”, conform prevederilor OUG 195/2005 privind protecția mediului art. 94, alin. 1, lit. n.
Conform prevederilor OUG 195/2005 privind protecția mediului, art. 96, alin. 3, pct.15, proprietarii și deținătorii de terenuri cu titlu sau fără titlu, au obligația de a nu arde si de a preveni arderea miriștilor, turbăriilor, litierelor pădurii, stufului, tufărișurilor sau vegetației ierboase.
Atragem atenția asupra faptului că nerespectarea prevederilor acestui act normativ se sancționează cu amendă:
– de la 7.500 lei (RON) la 15.000 lei (RON), pentru persoane fizice;
– de la 50.000 lei (RON) la 100.000 lei (RON), pentru persoane juridice.
PRIMAR, ÎNTOCMIT,
FILIP ROBERT-DORIN RĂDESCU SIMONA-ELENA
Anunț
privind declarațiile la Registrul Agricol 2025-2029