Consiliul local Rovinari implementează, în perioada 1 august 2012 – 31 iulie 2014, activităţile parteneriatului Comenius Regio METHODS OF PREVENTING STUDENTS FAILURE, cu sprijinul financiar al Comisiei Europene în cadrul Programului Sectorial Comenius al Programului de Învăţare pe Tot Parcursul Vieţii cu un grant in valoare de 29.037 euro şi o cofinanţare de 3.012 euro, limba de lucru si de comunicare a proiectului fiind limba engleză.
Reprezentanţii instituţiilor partenere au desfăşurat activităţi locale şi s-au întâlnit în cadrul celor 2 reuniuni de proiect prevăzute pentru fiecare partener:
– Regio 1 (Instituţia coordonatoare: KARAMAN IL MILLI EGITIM MUDURLUGU, instituţii partenere: GAZI MUSTAFA KEMAL OLKOGRETIM OKULU, KARAMAN EGITIM GONULLULERI DERNEGI) şi
– Regio 2 (Instituţia coordonatoare: CONSILIUL LOCAL ROVINARI, instituţii partenere: ŞCOALA GIMNAZIALĂ NR. 3 ROVINARI, COLEGIUL GHEORGHE TĂTĂRESCU ROVINARI, ASOCIAŢIA PĂRINŢILOR DE LA ŞCOALA 3 ROVINARI).
În perioada 30.04 – 04.05.2014 s-a desfăşurat în Karaman, cea de a doua reuniune de proiect in Turcia, la care au participat 11 reprezentanţi din instituţiile partenere din România. Obiectivele acestei reuniuni de proiect au fost:
– Cunoaşterea instituţiilor partenere implicate în proiect,
– Schimb de idei, informaţii, bune practici privind predarea limbilor străine şi TIC,
– Întâlniri între autorităţi, elevi, cadre didactice, părinţi pentru a împărtăşi puncte de vedere din sfera educaţiei,
– Schimb de idei şi informaţii privind problemele educaţiei la nivel european şi identificarea de soluţii,
– Impactul colaborărilor europene şi al formării continue,
– Discuţii privind activităţile ce urmează să fie desfăşurate şi produsele finale ale proiectului,
– Promovarea multilingvismului, toleranţei şi promovarea elementelor de cultură naţională
Conform invitaţiei şi programului oficial, în cadrul acestei reuniuni de proiect:
– s-a vizitat instituţia Karaman Provincial National Education Directorate, unde dl. director Asim Sultanoglu a subliniat impactul schimbului de bune practici în domeniul predării limbilor străine, cât şi cel cultural în cadrul proiectelor europene;
– d ra coordonator a adus în discuţie avantajele proiectul Fatih, partenerii turci oferind informaţii suplimentare (tabletele pentru elevi şi cadrele didactice fiind primite de la minister în mod gratuit, cu riscul folosirii excesive a tabletelor în detrimentul cititului)
– din partea delegaţiei române, s-a propus înfrăţirea celor două oraşe, urmând ca cei doi coordonatori să se documenteze în vederea semnării acordului;
– la întâlnire au participat şi domnii Ibrahim Taser, Mucahit Cinar, Abdurrahman Kurt (department chief); care au adus în discuţie aspecte comune celor două popoare (trecut comun, cuvinte comune, feluri de mâncare asemănătoare etc)
– s-a asistat la lecţii (limba engleza, clasa a XI-a, tema Present Simple şi geografie, clasa a IX-a, tema Elemente de geografie locală, la ABDULLAH TAYYAR ANADOLU LISESI, unde au fost urmărite secvenţe de lecţie în care s-au folosit planul de lecţie electronic, materiale didactice în format electronic din cadrul proiectului Fatih, s-au realizat comparaţii între manualele şi workbook-urile elevilor şi au avut loc activităţi de socializare cu elevii, cadrele didactice şi directori)
– s-au discutat detalii ale produselor finale (cartea finală – discursuri ale reprezentanţilor instituţiilor partenere, fotografii din timpul activităţilor desfăşurate etc; booklet, website)
– s-au realizat vizite în familii şi seri interculturale, când au fost descoperite tradiţii ale poporului turc (feluri de mâncare tradiţională, tradiţionalul ceai, dulciuri turceşti: baclava, lokum, kunefe etc) şi s-au realizat comparaţii;
– s-au organizat vizite educaţionale în vederea realizării obiectivelor proiectului: Catalhuyuk, muzeul Mevlana, Taskale tour, Cappadocia tour.
În plus pe lângă atingerea acestor obiective, s-au schimbat informaţii despre sistemul de învăţământ din cele 2 ţări, despre proiectele educaţionale cu parteneri din cele 2 ţări, şi s-au stabilit contacte şi iniţiative pentru colaborări în cadrul noului program Erasmus + (sport şi tineret).
Cei doi coordonatori au pus la punct:
– detalii ale activităţilor ce urmează a se desfăşura în cadrul proiectului (activităţi de design ale produselor finale, activităţi de diseminare);
– aspecte legate de reuniunea de proiect finală din Karaman, Turcia;
Partenerii turci au propus luna iulie pentru desfăşurarea ultimei întâlniri de lucru în vederea realizării numărului minim de mobilităţi prevăzut de proiect când se va redacta partea comună din raportul final şi se vor încărca produsele finale în baza de date EST.
Informaţii şi fotografii:
https://www.facebook.com/groups/221446811333001/
Material realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene.
Această publicaţie reflectă numai punctul de vedere al autorului şi Comisia Europeană nu este responsabilă pentru eventuala utilizare a informaţiilor pe care le conţine.
Coordonator proiect: prof. Gheorghiţă Laura